Lilypie Second Birthday tickers Lilypie Maternity tickers

Tuesday, April 30, 2013

new stock!! BABYGAP PYJAMAS MURAH RM23/PAIR.

SALAM ALL MOMMIES OUT THERE.

NEW STOCK DAH SAMPAI
MURAH
MURAHH
MURAHHHHH JER.


RM 23/PAIR
postage RM6... AMBIL 1-3 PAIRS, HARGA POSTAGE MASIH SAMA









BANYAK LAGI DESIGN DI SINI

Friday, April 19, 2013

BABY BEANIE MURAH

Image and video hosting by TinyPic

BEANIE FOR GIRLS AND BOYS
Circumfrence 42 cm
suitable from 3m to 4y
stretchable cotton material.

RM 16 ONLY :)












ade banyakkkkkk lagi design. jom cepat KLIK SINI

Wednesday, April 10, 2013

BabyGap Pyjamas sangat murah uolsss!

Image and video hosting by TinyPic

ada tak mommis2 out ther yg nak beli 
babyGap pyjamas tapi  mahal??

sebab CPM selalu usha2 orang jual RM 27/pair
tu yang paling murah laa setakat nih.
paling mahal prnah jumpa RM30/pair.

sangat sangatttttttttt la mahal.
but, dun worry just nak bagitau yang anda sudah ada pilihan untuk mmbli belah baju yg supr coml untuk anak2 anda di sini KLIK SINI

SUPER MURAH uolsss!
RM23/pair.

ohh  btw, bju ni ade saiz from 4m- 7y . awsome kan? jom ramai2 gi shopping .

mh nak bg mood shopping skt. sila jamu mata.hehehehe
















gojs kan?bayangkan kalau anak2 anda pakai,or anak sedare ke. lagi coml kalau 2/3 beradik pakai n
baju same design.
awwwwww

Monday, March 4, 2013

Soft pretzels *your own topping*

Salam and hi
So, since everyone wanna try this yummy-yummy pretzels.
Here goes the recipes and instructions.
Selamat mencuba yawwww:)

Ingredients:
1 1/2 cups of lukewarm water
I packet dry yeast (7g)
2 tbsp sugar

4 1/2- 5 cups of plain flour/ all purpose/ bread flour
2 tbsp melted butter
1 1/2 ts salt

3 tbsp soda bikarbonat + 5 cups of hot water

Egg wash ( one egg beaten+ i tbsp water)

Lastly, ur favourite topping ie, nutella, honey, grated chees etc

So, lets follow the steps.
1. Line the baking sheets with baking paper or alluminium foil and grease it nicely.

2. In a large bowl, pour in lukewarm water and sugar. Stir untill the sugar dissolve.

3. Sprinkle the dry yeast and wait untill it's foamy. ( take about 2-3 minutes)

4. Put in flour and salt and stir using wooden spoon/ hand/ mixer to form a nice and soft dough.
* knead by hand much more easier but takes 7-8 minutes to form a smooth ball


5. Grease the other bowl with cooking/sunflower oil and put the dough inside and brush some oil . Cover the bowl with plastic wrap and keep it in the ice warm place. And let it rest and rise for 1/2 hour / double the size.

6. Preheat the oven 200 degrees

7. Take out the dough and cut into 12 equal pieces.

8. Roll the piece into a rope and and form U shape and twist both end and pinch the ends to the bottom of the pretzels. Errr ? Dapat tak???

9. Line in the baking sheets

11. Mix sida bikarbonat and hot water in the bowl

10. Soak the pretzel in ( hot water+ soda bikarbonat mxture) for about 5 secs

12. Line in the baking sheets again and brush the eggwash on top of the pretzels

13. Bake in the oven for about 10-12 minutes

14. Serve hot with ur fav toppings!!

Tadaaaaaa siyap!
Dah jadi nnti roger2 laa yer?!











Friday, December 7, 2012

Resepi tiramisu mudah *tanpa telur mentah*


salam 
wahhh dah lama tak menulis
berkarat jugaklah skill.
maklumlah anak makin besar makin aktif makin manje
payah laa sikit nak curi2 masa nak bukak blog nih
ok today,
nak kongsi satu resepi mudah, my latest craving
TIRAMISU yawww :)

mouthwatering weyhhh* sambil mop lantai*
bahan2 sangat simple dan senang boleh dapat kat tesco jerr

-mascarpon cheese
kalau takde boleh gune cream cheese
-whipping cream
- sugar
-sponge fingers
-vanilla essen


oh, jangan lupe satu mangkuk bancuhan kopi/nescafe/cappucino
faveret husben korang. (kalau takde husben lagi boleh laa guna fav korang)
*ingat! suami didahulukan pencapaian diutamakan.kalau tak tiramisu takjadi*
hehehe


oh ye, jgn berkerut dahi sebab mmg CPMtakgune telur walau seinci.kikki
no i'm not going to take risk to consume raw eggs.
gile ke, salmonella habaq hang! xmo xmo
but no worries, it still tastes goooooood

ok firstly, whip the whipping cream sampai soft peak.

nak tahu dah softpeak ke idok buat macam nih.



kalau whipp cream tu kelepek atas muke korang maknenye blom soft peak laa tu,pukul lagi.
heeee. *sebarang kecomotan den tak tanggung.hee*

ok,sile simpan dlm peti ais klau tak whip cream cayaq baqhang!

next,dlm bowl masukkan mascarpon cheese,gula,vanilla essen dah whisk/beat sampai gebus

then, keluarkan whip cream td,dan masukkan separuh dlm bowl td.
guna spatula/senduk kayu and kaup balik perlahan2 dua tiga kali jer. *jgn kacau taw nnti whip cream cair*


dan masukkan selebihnya dan kaup balik lagi. *paham ke tak paham nih*

next, amik sponge finger *makesure beli yg rangup/rapuh taw,bukan lembut cam kek tuh*
then celup dlm kopi tadi dan susun cantik2 dlm bekas. nak gune tupperware pon boleh. yang bentuk empat segilaa senang siket nak susun kan?


then tuang separuh bancuhan tadi atas sponge fingers dan ratakan.
kalau nak boleh taburkan choc powder.


ulang balik susun sponge fingers, tuang lagi separuh bancuhan dan tabur choc powder

tadaaaaa
siap, masukkan dalam peti surat sejuk about 4-6 hours.
then boleh laa ngappp dengan family
yeayyy

selamat mencuba darlingsss!
kalau dah cuba bgitau ye kat sini.