Wednesday, May 25, 2011

semerah stilleto akak itu

* tumis sume bahan2 yg dihiris nipis tadi kedalam periuk sederhana besar,
   agk2 nak hangus masukkan air separuh jer tau,,separuh dah cukup,,xpyh laa nk bnyk sgt
   kembong kuah je nanti..huhu..dah setel, masuk laa ayam agak2 laa beberape kerat,
   kasik masuk bawang sket, tomato eh! salah2 kentang bnyk2.. oho,sup bunjut Adabi kasi
   masuk jugak..taruk lade hitam kasik umphh!

   aaaa dah berbuih2 boq boq ,,mendidih sudaa..masuk laa sekerat 2 daun bawang...yess!
   hidangkan bersama nasik panas2..yummeh!
   eh, ade lak pepsi sebotol..yuhuuuuu..



tgk sikit sikit sudaa laa~


salam sume..

sile abaikan bebelan diatas,,itu adelah sekadar bahan untuk menjeleskan EN.HUBBY yg berada nun jaoh di   UK sana.. hahahaha...

"kamu nak ke cyg? masak laa sendirik" kata aku dalam hati..Allah!! garam lupe taruk daa.. tu laa balasan durhaka kat suami..wawawawawaw~cash kau tuhan balas

oho sayang.. mane mungkin i wat camtu kat u kan syg kan?! --- ayat memujuk yg xdpelajari masa kursus kawen, tp dia develop sendri dari hati..whoot2!!


dan sile jangan pikir sangat pasal kaki berjala diatas ye!! amaran keras nie!!


ok cukup..tanpa berlengah2 aku ceritakan pengalaman aku pergi ke sebuah shopping mall smalam (namanya dirahsiakan) .. berbekalkan handbag jenama cokia dan sebuat wallet yg berisi beberapa keping duit RM 50, sebuah enpon yg xlama dah jangkahayatnya, serta beberapa keping resit tesco bulan lepas aku pon terus menahan sebuah teksi..dia berhenti,  tapi bukan dekat aku, dekat minah seksi yg berdiri xjauh dari aku.. cheh!! mentang2 laa dia pakai skirt pink!! (xpe, nnti aku pakai boxer jer,,tau laa kau) .. aku besabar lagi.dan terus menahan teksi yg kedua. kali ini seorang pakcik berkopiah lusuh yg membawanya. aku segera naik dan seraya berkata

 "pergi ke shopping mall yg namanya dirahsiakan ya pakcik"

"ade ke dik tempat yg namenye dirahsiakan?? "

"pergi ajelah pakcik" bnyk songeh pule

"anak nie cantik2 nak kemana?"

"ke tempat yg dirahsiakan laa pakcik" (xphm aku pakcik sorang nih, tp memandangkan dia puji aku cantik,aku senyum laa balik)

"oh.. org sini ke nak?"

"ya" jawabku pendek sambil menempek bedak silky girl ke muka

"pakcik nak tny boleh?"

"..........." tiada dialog yg keluar dari mulut aku

**dikejauhan kelihatan seorang akak yg perghhhh seksi maut mengalahkan megan fox, berdress pendek belang2  berstilleto merah menahan teksi dengan muke yg amat menggode skali..

eeeeeeeeeeeeetttt..
yeke camni bunyi brek teksi?? bedallahh

" abangggg, pergi ke *(&&^%@# tak ? "

" mmg nak ke *(&&^%@# pun dik "

" eh, bukan nak ke tempatnye dirahsiakan ke pakcik" ----bisik hati kecilku ini..
ah..ni laa kalau dah jumpe yg seksi2.. nak ketempat lain, lain pulak jadinya..

**wanita berstilleto merah entah apa jenamanya itu pon masuk kedalam teksi..pakcik td pon sikit2 nak pandang cermin belakang..sikit2 nak pandang cermin blakang..sikit2 nak pandang cermin blakang.. sikit2..
aaa sikit2 sudahlahh..kalau korang kecik2 minum susu ibu, mesti boleh bayangkan situasi itu kan?**

" hai adik " tegurnya dengan suara yg agak2 xbrape nak sedap didengar..macam ade yg xkene je

" hai " aku balas balik..bukan sombong tp bau minyak wangizzzuuupp  menusuk kedasar hidung yg terdalam ..naik juling mata aku menahan bau tersebut.

" nama akak RUBY " --gile kentang punya ramah akak nie..

" saya WANJAN " -- aku pon xnak kalah

" ehh..akak ni macam pernah saya jumpa,, tapi kat mana ye"

" alaa.. dalam botol "

######################################## gedegang#################################

bunyi mouse laptop aku menghempap lantai

laaa..RUBY abah kau..

boleh pulak mmpi ARJA LEE

**inilah yg terjadi apabila makan ubat selsema dan ubat batok lepas tu gi download cite ....dalam botol**
terbaiklaa wanjan..atleast aku jumpe RUBY dalam teksi..korang ade??

Wednesday, May 18, 2011

sakitkah?? itu tandanya .....


salam..
ahah..entri kali nie adelah entri berkenaan sakit.  sakit??? kenape sakit?? xde ke yg baik sikit daripada sakit nie??mesti readers pon kurang gemar gak laa bab sakit2 ni kan?? yelaa sape pon suke sakit kan?? hurm..
aaa nie laa yg nak bagitau.

pernah x readers sume mengalami pening2, rase badan kurang enak, nak pengsan, pitam, nak termunt**, sakit perut, sakit pinggang, sakit kepala, sakit gigi,pendek kate sakit laa satu badan.

pastu pulak, bile tyme selsema ke demam ke, tisu penuh keliling katil tu, hidung tersumbat, hidung berair, tekak perit, suara nak tak nak jer keluar, pastu bile cakap terpakse laa berdehem kuat2.. ehemmmm ehemmmm..
tu baru bab demam, belum lagi sakit yang lain2, sakit kronik umpamanya..

aish sangat laa x suka kan?

tapi nsebenarnya, korang penah terpikir tak yg SAKIT itu sendiri adelah nikmat yang besar daripada ALLAH?
mesti pelik kan kenapa  me cakap gitu.. cuba kamu bayangkan kalau manusi di dunia nie dilahirkan tanpa rasa sakit? ape akan jadi? contohnya, kalau pesakit appendiks tu xrasa sakit langsung, macammana die nak tau yg die sedang sakit..tup2 appendiks tu dah pecah..haaaaa..

lepas tu cube bayangkan kalau xcident pulak, kalau tak rasa sakit ntah brapa bayak tulang temulang patah ke retak ke xtau jugak. belum kire darah beku kat mane2 lagi. dan cube byangkan ibu2 sarat mengandung bile contraction,rileksssssss jekk.. aaaaa.. mmg lemas laa baby kat dalam tuh kan?

so, kat sini kite dapat buat ksimpulan yg ALLAH CIPTAKAN RASA SAKIT ITU BUKAN UNTUK MENYIKSA HAMBANYA, TETAPI MEMBERI NIKMAT  YG SEWAJARNYA.

maka, jgn mengeluh jika anda ditimpa kesakita.. renung renungkan dan selamat beramal.


p/s : meh mkn paracetamol sama2 meh..nikmat2!

Tuesday, May 17, 2011

wellbeing me!!



salam..
last evening, i went to saveral pharmacies and asked them bout my problem..then,
i'm advised to take this suplimentary vitamins.

most of them suggested me EPO 1000 mg..
what is EPO 1000 mg ??

Evening Primrose Oil provides a rich natural source of the omega-6 fatty acid gamma-linolenic acid (GLA). Low levels of GLA have been found in adults and children with atopic eczema and atopic dermatitis, as well as women with premenstrual syndrome.


Features and benefits

  • High potenc
  • Source of omega-6 fatty acids.

How it works

Evening primrose oil (EPO) is a source of the omega-6 fatty acids gamma-linolenic acid (GLA) and linoleic acid (LA). Omega-6 fatty acids and substances made from them, are components of nerve cells, all cell membranes and hormone-like substances known as prostaglandins. Prostaglandins have multiple local hormone-like actions, which include regulation of tissue inflammation. Conditions that involve inflammation, such as eczema, may benefit from supplementation with omega-6 fatty acids.
Low levels of GLA have been found in women with premenstrual syndrome (PMS). Essential fatty acid deficiency can lead to an excess of the female hormone prolactin which is responsible for many of the symptoms of PMS. Supplementing with EPO increases a prostaglandin known as PGE1, which may help with the symptoms of PMS.


okeyhh..lets get one.. yuhuuuu..



free accomodation trip with my syg, AiNahari.. (free okayy!!)

salam to all,,
ok darlings,xnak ckp bnyk,, today me nak hapdate bout our FOC trip to  kuala kangsar,, yer kerr?
-
-
-
da first day, we headed to sg. sipot which is situated bout 20 km from pekan kati ,kuala kangsar.. overnite at makyang's house (ain's adorable aunt)..perghhh..mee tomyam terbaiklaaaa.. nie btol2 ye,bukan kipas2
then, the next morning, after takin bath n so on..lepak2 jap transfer2 movies.. then, right after lunch, terus gerak ke Syamille Agrofarm.. 

uhuhu..actually xde laa free mane kan,, still fuel n toll charge kene laa huloq2 jugak.. uhuhuh..
but still, save laa dalam RM 150/night + makan pon free grilled mutton okeyhh..yummeh! huyeahhh itu yg penting!!

ooo..lupe lak, the trip actually, to collect all my stuff dat i left b4 i goin back like 2 months ago..yelaaaa nak kaweng nyer pasal,, uhuhuhu..

cantik mcm dulu2 gak tempatnyer,,but, workers dah bertambah.. xsempat lak nak berkenalan,,well act xperlu kot

piccas tyme!!


klik! 

klik!! 

klik!!!



amek pic sebarang dua seblom gerak, JHL 571

 Dah sampai bohh!!

 nice pose by AiNahari..

my fav scenery at Syamille

 peace darling!

 this is me..

 malas nak rotate2..aci??

 adoii..takot2 brani jer tuh..bajet!!

ok,, xnak ckp ape2..

 wanjan :)

 apekah ini?? ini adelah rusa

 feeding the tilapias

 lalala

 beli selendang,percume payung ye ain..wakaka..same jekk

 finally, the baby puyuhs come out!!

 the chalet,excuse the cardigan,bags and cellphones yah?!

 it's the climb

frens eternally..


dats all fer now,,take care
adiozz


p/s: hubby, camne nk blk?? rase nak demam jekk :)uhuk2 


Wednesday, May 11, 2011

now, they can call me PUAN~ ( ahakss..somel sungguh aku raser...huuu)







salam alaik
wat brader2, sister2 kengkawan seperjuangan..
lame sudaa xmenulis kat sini..
kekok sudaa jari jemari..huhuhu..

bertepatan dengan title diatas
itulaa yg nak saye ceritekan disini...
atenye seghonok benorr dah jadik bini org nie rupenyerrr...
ihik2..

yelaaa jgn pikir jaoh2 lak..(kantoiiii!!!)
ahaa..ape yg best nie laa nak kongsi ngn kengkawan reader.

fes skali, semenjak kaweng nie nak wat ape2 kene pikior tuk 2 orsng..
yelaa kan nak masak, nak membasuh, nak makan nak minum 
sumer untuk 2 orang

yg kedua lak, tiap2 kali solat berjemaah, solat same2..
alhamdulillah..nie laa yg sgt2 PUAN (chewahhh!) idamkan dari dulu lagi
aminkan tiap2 doa suami..tacing plak tetibe..

patu gi mane2 mesti sama2..kecuali gi solat jumaat laa
kang ade lak yg pelik kan?! 
ngee..suke btol 

hurm.. hari2 bleh pandang wajah kesahyangan hamba tuh..
inchek hubby sahye sangatlaa tidak jemu mata ini memandangnye
adoiii..BIE, APEKAH RAHSIANYA?!!

keluarga mertua pulak sagatlaa baik dan sporting..
adehhh... xabes2 makan makan makan
lame2 makin betambah laa saiz menantu nih..
TERIMA KASIH MAK BABA DAN ADIK2 IPAU SEKALIAN

jadi bagi menmbahkan lagi keseghonokan mnjadi istri ini,
nahh sekeping dua detik bersejarah yg xkan sahye lupakan hingga akhir hayat sahye.

ameen~










sekian..wassalam
gambau selebihnya kat FB PUAN yer..kikiki