Friday, February 26, 2010

salam MAULIDURRASUL~


Lagu asal              : Raihan
Nyanyian semula  : Dato' Siti Nurhaliza




Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kutatap wajahmu
Kan pasti mengalir air mataku
Kerna pancaran ketenanganmu

Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kukucup tanganmu
Moga mengalir keberkatan dalam diriku
Untuk mengikut jejak langkahmu

Ya Rasulullah Ya Habiballah
Tak pernah kutatap wajahmu
Ya Rasulullah Ya Habiballah
Kami rindu padamu
Allahumma Solli Ala Muhammad
Ya Rabbi Solli Alaihi Wasallim

Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kudakap dirimu
Tiada kata yang dapat aku ucapkan
Hanya tuhan saja yang tahu

Kutahu cintamu kepada umat
Umati kutahu bimbangnya kau tentang kami
Syafaatkan kami
Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kutatap wajahmu

Kan pasti mengalir air mataku
Kerna pancaran ketenanganmu
Ya Rasulullah Ya Habiballah
Terimalah kami sebagai umatmu
Ya Rasulullah Ya Habiballah
Kurniakanlah syafaatmu

^^selawat dan salam buat junjungan tercinta^^
MARILAH MEMBANYAKKAN SELAWAT KEATASNYA 


 

only 4 the eyes of : my other half :)

nota dahi : untuk Zulhilmi Mustafa saje yerrr..
                  yg laen wat2 lak xnmpak jap..
                  bg laa peluang nak meluahkan perasaan jap, okeh??


mood       : jiwang+sengal+ senget tahap-mambang-dapur ♥ ♥ ♥





Make Your Own Love Letter


nota kaki : Cik Nadiah tahu korg skodeng gak kan?? kan??
                   alaaa..ngaku je laa <-- xbaek tipu okeii?? huhuhu..

Thursday, February 25, 2010

... i'm sick, and i'm not sick of it ~

 ...salam...

cik nadiah thinks dat

she was infected by a very-very-very

risky and non-treatable disease..

very critical, to be said last stage..

omg~

what will happen to me??!

what's wrong ??!

they call this so-dangerous-disease as

"VERYCUTELITIS"

(after consider all the symptoms and running saveral diagnosis)

but dun worry,

this kind of desease is

non-infectious one ...

lalalalala <--- i'm innocent


see?? did I told you?? 
hehehehehehehehehehehehehehehehehehe (evil laugh)

~♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥   ~

se-low ~


 
blueeeekkkk :(


~ terlebey sudaa nie ~

mlm ini pergerakan agk perlahan..

dahi berkerut 14..

mulut terkumat kamit..

jari memicit dahi..

kertas bertabur sana sini..

test sok pagi..

camne nie ???



 * ♥ u zulhilmi *

Wednesday, February 24, 2010

P.O.S.T.O~


..sayang kamu wahai sayang..

haa...
itu adelah ayt pembuka wat entri kali nieyh..
balik je dari hiking td tetibe je ternmpak sumthing 
yg remind me bout him..
sape? <---- haruslah zulhilmi mustafa kan?
hurm..

wat pengetahuan sume..
16 feb lepas da genap 2 tahun
we know each other..

sayang

kaseh

chenta

uhuhu.. cik nadiah sudah bertukar mood jiwang..
lalalalala :) 
 hurm..sempena anniversary NADZUL nieyh..
cik nadiah telah pon menyiapkan satu projek meganya..
nak tahu ape?
jap..jeng3~ 
huhu..amek mase 2 minggu gak la nk wat mende nieyh..
menggunakan teknik kolaj yg cikgu seni
ajar mase darjah 3 dulu..wahaha~
(xcaye? sile tny rumate sahye)uhuhuhu...akhirnye siyap jugak..
yg bestnye cik nadiah terpost bendalah nie awal sgt.. 11 feb ke tgn tunang sahye..
maka beliau perlu laa tunggu selama 5 hari sbb 
cik nadiah dah bg arahan suh bkk bendalah nie on 16hb..
POSTO2~

blueeekkkkk,pdn muka kamu :)
ngehehehe

 
front cover..

 
comel x?

 
haa..nmpak x cik nadiah tules pe? nak tau tny encik zulhilmi..wahaha~

 
da love codes :)

 
ameen~

haa..chumel kan3??
ahaks..bile lagi nk puji diri sendiri kan?
maka, lepas opulang dari kampung rituh trus cik nadiah gi naek ofis nak check
letter box..
encik zulhilmi pon ade kasik cik nadiah sumthing..
hehehe..
(kali nie ade org bkk kad sahye..dengki!!!)
huh..xpelahh..yg penting ni haaa..
jeng3~


 
flying from uk tuh! impressed!

 
haa..tuh name saye nmpak x?

 
tadaaaa~ sukenyerrr..

 
haa..isinya saye je tau..aipp~

 
haa..pastu taruk kat sini.. aisey..
dah mcm corner khas tuk kamu jehhh..
thniah~

haa..tu laa dierr...
satu jer mampu ckp..
..saye sayang dia..

p/s :layan lagu wondergirls niey dah masuk 47 kali..adehh

Monday, February 22, 2010

membina masjid (wahhh!)


 
gambar adelah sekadar hiasan
                            


Konflik Kahwin Ketika Belajar

Ramai yang memandang dari sudut yang pesimis apabila diajukan persoalan kahwin ketika masih belajar. Alasan-alasan yang popular adalah takut study terganggu, takut tak dapat fokus pada peperiksaan, takut jatuh pointer dan macam-macam lagi. Sedangkan pelbagai dugaan dan ranjau telah dilalui selama ini ketika menongkah naik memanjat tangga universiti hinggalah ke peringkat lebih tinggi. Mengapa tidak digalakkan pula nikah ketika belajar?

Ada beberapa sebab utama:

1. Apabila sudah kahwin, dengan automatiknya tanggungjawab bertambah. Iya ini benar, tetapi sedarkah semakin dewasa memang semakin bertambah dengan sendiri pun tanggungjawab itu. Oh, adakah kerana tidak bersedia? Jadi, bilakah waktunya dikatakan ’sudah bersedia’? Apabila sudah ada kerja, sudah ada gaji, sudah ada kereta dan rumah? Adakah itu yang dikatakan ‘bersedia’ ?

2. Alasan keibu-bapaan. Ramai ibu bapa malah mungkin 99% ibu bapa tidak membenarkan anak-anak mereka berkahwin selagi tidak tamat pelajaran. Kena tunggu sampai habis diploma la, habis degree la, habis master la. Kenapa perlu bertempoh? Dalam kitab fiqh disebut dua perkara yang harus disegerakan dalam Islam; mengurus jenazah dan pernikahan. Kenapa bila anak kata nak bernikah, kenapa kita harus halang? Kenapa ibu-bapa tidak boleh pandang dari sudut positif yang paling dalam? “Nak bagi makan apa anak dara orang? Makan pasir?” Siapa kita untuk mengatakan sebegitu? Malah, Allah membuka pintu rezeki orang yang bernikah kerana dengan nikah dapat menghalang penzinaan dan menutup pintu2 maksiat antara bukan mahram.
Lupakah kita pada firman Allah? :

“Dan kahwinkanlah orang-orang bujang (lelaki dan perempuan) dari kalangan kamu, dan orang-orang yang soleh dari hamba-hamba kamu, lelaki dan perempuan. Jika mereka miskin, Allah akan memberikan kekayaan kepada mereka dari limpah kurniaNya kerana Allah Maha Luas (rahmatNya dan limpah kurniaNya), lagi Maha Mengetahui.”
( سورة النور , An-Noor, Chapter #24, Verse #32)

“Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang beriman dan beramal soleh, sesungguhnya mereka beroleh Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai; tiap-tiap kali mereka diberikan satu pemberian dari sejenis buah-buahan Syurga itu, mereka berkata: Inilah yang telah diberikan kepada kami dahulu dan mereka diberikan rezeki itu yang sama rupanya (tetapi berlainan hakikatnya) dan disediakan untuk mereka dalam Syurga itu pasangan-pasangan, isteri-isteri yang sentiasa bersih suci, sedang mereka pula kekal di dalamnya selama-lamanya.”
( سورة البقرة , Al-Baqara, Chapter #2, Verse #25)

Nah, Allah sendiri memberi janji baikNya kepada mereka yang bertaqwa. Bernikah boleh meningkatkan iman seseorang, bernikah boleh menjadikan seseorang itu soleh dan solehah! Malah hati menjadi lebih tenang untuk beribadat pada Allah. Kenapa pula Allah takkan buka pintu rezeki pada orang-orang yang nak membaiki diri dan agamanya? Fikirlah wahai ibu bapa sekalian. Rezeki bukanlah di tanganmu, tapi di tangan Al-Khaaliq!

“Dan sesiapa yang berhijrah pada jalan Allah (untuk membela dan menegakkan Islam), nescaya dia akan dapati di muka bumi ini tempat berhijrah yang banyak dan rezeki yang makmur dan sesiapa yang keluar dari rumahnya dengan tujuan berhijrah kepada Allah dan RasulNya, kemudian dia mati (dalam perjalanan), maka sesungguhnya telah tetap pahala hijrahnya di sisi Allah dan (ingatlah) Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. “
( سورة النساء , An-Nisa, Chapter #4, Verse #100)

3. Pernikahan juga harus dilihat dari dimensi hijrah seorang muslim. Hijrah dari jahil kepada nur. Hijrah, tidak ingin lagi pada kemaksiatan remaja dan lagha. Hijrah, ingin salurkan nafsu syahwat pada saluran yang halal dan betul malah dapat pahala lagi. Hijrah, tidak mahu lagi hidup muda yang berfoya-foya dan berseronok. Perkahwinan juga adalah hijrah di jalan Allah. Jadi, para ibu bapa bukalah mata luas-luas, tukar persepsi anda itu yang berdegil ( degil ertinya menegakkan yang batil ) tidak membenarkan anak berkahwin. Jika anak anda menghampiri zina dan sebagainya di belakang anda, siapa yang bersalah? Bukankah Allah dah peringatkan di dalam kalamNya dengan pelbagai peringatan? Istiqomahlah, jangan degil.

4. Ibu bapa juga salah persepsi apabila memikirkan setelah sahaja anak-anak berkahwin, hubungan antara parents dan anak-anak terputus atau renggang. Tidak boleh lagi menegur dan berjumpa seperti biasa. Ini adalah pandangan yang silap. Anak-anak yang sudah berkahwin juga patut mengubah cara hidup yang songsang ni. Apabila sudah berkahwin pun, “birrul waalidaini” itu terus menerus sehinggalah ke akhir hayat tidak kira lelaki mahupun perempuan. Betullah perempuan itu adalah hak suaminya apabila sudah berkahwin, tetapi hak antara anak dan parents tetap tidak terputus. Hak tetap hak. Bukan diabaikan terus sepenuhnya hak tersebut.

5. Fakta kes, ibu bapa tidak menyakini potensi anak-anak remaja mereka yang masih muda dan mahu berkahwin. Sedangkan ibu bapa patut sedar, masa muda remaja anak-anak inilah mereka masih bersemangat dan terus bersemangat untuk membaiki diri serta membuktikan mereka boleh bertanggungjawab. Kalau iya pun, berilah syarat dan tunjuk ajar kepada mereka supaya mereka lebih memahami kehidupan berumahtangga. Jangan kondem terus. Cth syarat, “boleh kahwin, tapi mak nak kamu buktikan dalam tempoh sekian-sekian kamu dapat kejayaan dalam pelajaran dan bantu juga pasangan kamu berjaya sama, malah buktikan kamu dapat beli keperluan berumahtangga dalam tempoh sekian-sekian.”

6. Seterusnya, alasan paling regular apabila sebut tentang kahwin muda adalah takut cepat dapat anak. Adanya anak nanti akan mengganggu gugat fokus pada study. Ini saya tak nafikan di mana masa akan menjadi lebih rumit dan kompleks, mana nak bahagi masa untuk study lagi nak jaga anak sakit lagi, nak beli susu anak lagi. Tapi, tidak mustahil rancang dulu tentang anak ini betul-betul. Tetapkan dalam tempoh study ni, kalau boleh tak mahu ada anak lagi..mahu berkasih-sayang dulu dengan isteri puas-puas. Ramai sahaja yang merancang rumahtangga, ini tersangatlah elok andai kedua-dua tidak mampu jaga anak semasa study. Namun, ada juga yang mengatakan walaupun susah jaga anak masa study, tapi ia satu pengalaman yang menyeronokkan. Malah ramai sahaja yang berjaya dengan cemerlang berkat inspirasi anak-anak, isteri dan suami masing-masing. See, Allah tolong kita jika kita di jalan yang betul. Apa yang harus dihalang adalah couple yang bertujuan untuk berseronok-seronok sahaja. Couple dewasa kini hanyalah untuk mengenali hati budi sahaja, apabila tidak sesuai berlakulah perpisahan antara pasangan kekasih. Ini adalah bertentangan sekali dengan syarak yang membenarkan mengenali pasangan terlebih dahulu tetapi adalah ke jalan perkahwinan. Bukan untuk berseronok semata-mata.

7. Soal nafkah dan kerja juga menjadi soal utama yang dipersoalkan. Biasanya lelaki akan dipersoal bakal mentua atau keluarga sendiri. Kerja apa, macam mana nak sara keluarga nanti. Sebaiknya lelaki ada sedikit bekalan untuk menyara si isteri sepanjang tempoh belajar. Tidak lama, habis lama belajar pun 4 tahun sahaja. Takkan tidak boleh bertahan kot selama waktu tersebut. Pandai-pandailah berjimat untuk menyara isteri. Keluarga memainkan peranan penting juga, kalau boleh..fahamilah dan bantu anak kita tu sikit2 dari segi kewangan. Tak perlu banyak pun, bukannya nak tanggung sepuluh orang. Hanya dua orang je. Jadi, kalau boleh sama-samalah tolong menolong ke jalan kebaikan ni.

jadi apakah pendapat anda???
sumber : penaarisha


p/s---> layan lagu "ketika cinta bertasbih". 

cleaning-tyme :)

 
cuci-cuci services


assalamualaikum..
hari ini cik nadiah dah kembali
dan ingin membersih segala mala sawang mawang
yg ade kat be-log kesahyanganku ini..
huhihu..

arrrrghhhh!!!!! penat laaa.. pening kepala pikir! <--- pehal ko wanjan!

 

Friday, February 12, 2010

bakal bersawang-lah, harusss!

 

kehadapan, kebelakang kekiri lalu kekanan kemudian ketengah,

be-logku yang ku chenta..

tuanmu ini mahu pulang ke pangkuan kuarganya barang seminggu~

akan kutinggalkan dirimu memandangkan tuanmu ini 

tidak-lah ade broadband,,

internet pon sudah tiada..

sobbed3~

tp xpe~

akan kurinduimu selalu..

seperti mane kurindu org yg tgh bace be-logku ini sekarang...wahhh!

muaxxxx~

p/s ---> jgn nakal2 ye?!!

mari berhiking~

 waktu btolak : 7.15 a.m
tempat  : Bukit Jambul , Penang
kenderaan : kete cikgu..Paan!


salam sumerrrrrr~
perghhh...

penat

seronok

teruja

 
jogger path~

  
view dari puncak bukit..mcm senja kan?


tu jer boleh ckp..tp best sgt... 
rasa sehat dan cergas..eventho td rasa pening2 sket..
huhuhu pemandangan pon dah jd ijau2 dah..

cik nadiah dah pening..
 
semangat mamu berceghita!

haa..pelik tol..ats puncak bleh ade kedai mkn..hurmmm~

best2, bleh arr gi lagi pas niey heyh..
thnks ainahari, yana , mamu and paan!!
nnti bleh gi lagi kan??
lalalalalala
waktu pulang :8.40 a.m

p/s : dpt limau free..ngahahahaha...mmg sehat laa hari nie :)
       yeayyyy kejap lagi nak blk umah..hurrrrayyyy!

Thursday, February 11, 2010

lost & found ~

pagi nie tepat jam 0645 , terjaga dari tdo...
sume mcm biasa jer..xde rasa ape2..
setelah siyap bertudung, cik nadiah pergi breakfast..
mase nie lgsung xterasa ape2..
langsung..sikit pon xperasan..
betol!

cik nadiah pon bergerak mngejar bas di RST..
setelah naik bas..cik nadiah duduk di seat paling depan..
mase nie pon rasa mcm biasa..
xde yg lain..
sikit pon xde :(

sudah je cross jejantas,cik nadiah amek bas biru..
seat dah hmpir penuh,
maa cik nadiah duduk seat paling belakang sebelah kiri bas tepi tingkap..
kemudian dtg seorang lelaki berbangsa cina duduk disebelah cik nadiah
setelas 2 minit bas bergerak..
baru cik nadiah perasan..
ade sumthing harta cik nadiah xde..
betol!
cik nadiah rasa mcm mimpi ,xpercaya..

cik nadiah selongkar handbag..
tapi xjumpa..
cik nadiah check poket tapi xde jugak..
cik nadiah dah mula berpeluh..
cik nadiah check lagi skali handbag tuh..
lelaki cina sebelah cik nadiah td pon dah pndang semacam dah..

sampai di stor kimia,cik nadiah turun nak ke lab..
ade pesentation tropical eco..
hati cik nadiah mula xsng..
cik nadiah rasa nak menangis..
sepanjang kelas cik nadiah xleh fokes..
cik nadiah rasa janggal harta tu xde bersama cik nadiah

tepat jam 1045, cik nadiah bergegas naek bas nak pulang ke bilik..
mungkin harta tu ade tercicir disana..
tanpa cik nadiah sedar,airmata cik nadiah jatuh..
cik nadiah pon sampai ke blok..mula2 cik nadiah check shower
tp xde..lagi kuat cik nadiah nanges..
lepas tuh cik nadiah check bilik..drawer, meja study pastu baru check katil..

fuhhh..alhamdulillah..
cik nadiah jumpa.. xputus2 syukur cik nadiah masa nie..
hny DIA yg  maha mengetahui..ALHAMDULILLAH..

kemudian cik nadiah terima satu panggilan yg menenangkan hati cik nadiah..terima kasih ya ALLAH..
kau permudahkan jalanku dan memberi kembali ketenangan setelah kau berikanku ujian..

 
 keadaan drwer cik nadiah setelah dipunggah~

  
upacara mencari harta :(


inilah hasilnya setelah harta tersebut ditemui..
p/s---> nak gi tdo..kepala pening nanges bnyk sgt :(

Wednesday, February 10, 2010

beriku ruang agarku selesa~

 
ace kome tgk gambar jam nieyh..cam mane pening nk tgk,
cmtu gak pening lagi cmplicated idopku skrg..atenyer..jem laa idop aku

hoishhh...
cpt sgguh masa berlalu..
rasa baru je weekend hari tuh...dah rabu dah??
adoiii...tp bgus jgk sbb this friday sahye
mao pulang ke perlis!
yeeehaaaa~

yeayyyy..
balik kampung..
hurm..tp rase mls pon ade gak..
xpelaa..abah suh blk,blk jelaa..
huhuhu..

hurm.
pas blk bnyk pulak mende nk kne settle..
cik Nadiah rase dah pening kepala dah nie..

11/2/2010
ngahaha..sok kne wat presentation kelas BST204..Tropical Ecosystem..
hari tuh gi wat field work kat Batu Hmpar ngn Beriah..

12-20/2/2010 
pulang ke Beseri Murni .. uyeahhhh~

20/2/2010
blk semula ke USM terchenta

21-25/2/2010
berkerja keras utk thesis
26-28/2/2010
gi KURSUS KAWEN..miahahaha~
yg xthn tuh gi ngn JM sume kan??
abeh laa kursus tuh..

1/3/2010
gi prktikal keta..

huh..bnyk lagi nie nak senarai..adoiiii..
jem gini..


p/s---> to be continue..


Monday, February 8, 2010

merapu lagi meraban~


1.      snap gambar desktop computer/laptop anda ( amaran : dilarang menukar wallpaper)

ini adelah wallpaper desktop sahye.. 

 
ini lak desktop bersame objectdock..haa tiut kan?
2.      berikan  3 sebab anda  memilih gambar tersebut sebagai wallpaper laptop/computer anda
-         firstly, wallpaper nie saye wat sendiri (saje nak menunjuk2 jap..kekeke).. cantik kan?? (saye tau cantik!)..wat tyme tgh xde keje sambil mkn biskut cap hup seng ngn the o panas…perghhhh!
-         Secondly,mestilaa memberi makne kpd saye sebab ade name org yg saye sayang kat situ…nmpak x? nmpak x? nmpak kan? Kan3?
-         Thirdly,sebab ape ekh? Haa warne dier cool itam ngn putih…saye sgt suke..suke sgt! Korg suke x? hehehe…
-         Lagi satu, cik nadiah xbrape nak suke sgt kalau desktop beliau bnyk sgt sampah2 nie.. icon bnyk2 tp xgune watpe kan? Make sbb tu laa xde icon kat destop beliau..kalau ade pon gune dock setting..hee :)

3.      sudah berapa lamakah gambar tersebut menjadi wallpaper computer/laptop anda

-         ade laa dalam 3 tahun dah…hurm…hehehehe…mohong sgt tuh! Ntahnye  nak kate lame xlaa lame sgt..baru jugak laaa~

4.      snap 3 barang kesayangan anda

**alamak...gambar lappy ngak ada pula.. xpe2..


my baby ZN,, muaxxx~ 
my precious twins..

 5.      mengapakah anda sangat menyayangi barang2 tersebut

-         laptop..hoishhh wat pasal xsyg laptop..dah laa mhl.. pastu bnyk berjasa lagi..wat eseimen lagi.. tgk movie lagi..download lagu lagi..yang penting bleh online..miahahaha~
-         henpon..ye henponku ini walaupon dah lame n xberape nk santek dah tetap jd pojaan hatiku..hoishhh~ jgn wat pasal klu ilang jem sepanjang hari.. xleh idop kot..yelaaa..camne nk meset2 si abie kan? Sob3 :(
-         haa..yang nie mmg syg bebenor…xpenah bukak2.. sayang wooo..ini adelah tanda CHENTA kami…wahhh! Romantik lagi jiwang abessss~ ngahahahaha

6.      snap 5 barang yang terdapat berdekatan dengan anda sekarang


 
 

7.      mengapakah barang tersebut berada disitu?
-         spec ini memang perlu berada kat sini ..xleh survive tgk laptop lame2 klu xpkai spec.. bleh pening sampai esok pagi..wadussss~ make ianya sgt laa penting jugak kan?
-         Pastuh, ade mug munge2 warne merah+itam..chumell kan? Beli kat tesco jah…sbb pea de kat sini? Haaa..sebab ade the o panas dlm tuh..sedap woooo~ nak?? Aaa maghi..hehehehe
-         Next ade birthday kad dari abie…wheee..harus laa display atas study table kan? Lalalalalala~
-         Pastuh ade photo frame gambar abie n umie..yeayyy…siyap ade lollipop heartshape lagi…
p/s---> bie,saye xmkn pon lagi lollipop kamu bg nie…adessss..syg lack nak mkn :)

-   pastu ade “kisses fun gloss” kat seblah nie..mcm mane leh hade kat sini lak? Sepatutnye ade kat dlm locker!! Aikkk..hoho!!! baru hengat td pkai seblom gi grup discussion…lupe nk letak blk lam locker adeh jem!

8.      senaraikan  barang yang terdapat diatas katil anda sekarang?

-         bantal ade 3 .. batal tido,bantal mucuk(ooopsss) ngn bolster barney wink2! Yeayyy..
-         ade comforter..woiishhhh best nie ..tetibe rasa nak gi tdo skrg jugak..
-         ade buku sudoku..klu xleh tdo, nie la keje dierrrr…
-         ade handsfree..dgr radio seblom tido..ngee~
-          
9.      buka playlist lagu anda, lagu apakah yang paling kerap anda mainkan?
(most played song)
      -perhaps, perhaps,perhaps by doris day (hey ape daa? Yeke???
       Cam pelik jerrr…ye la kott~

10.  apakah lagu yang anda suka tetapi tiada di dalam playlist lagu anda?
-         menara ilmu…kakakakakakaka~ boleyh x?
-         raja gelek by one nation emcees
-         getaran cinta dijiwa by liza hanim

11.  ringtone handphone anda
-         down by jay sean feat lil’wayne.. 

So baby don’t worry, you are my only,
You won’t be lonely, even if the sky is falling down,
You’ll be my only, no need to worry,
Baby are you down, down, down, down, down,
Down, down,
Baby are you down, down, down, down, down,
Down, down,
Even if the sky is falling down

           






Sunday, February 7, 2010

cube stop kejap cakap tuh?



Secara generalnya, memang wanita ni banyak cakap. Kajian yang dijalankan pun membuktikan yang wanita mmg lebih banyak bercakap berbanding lelaki. Tapi, bukan semua wanita macam tu. Ada je wanita yang pendiam.
Kalau diperhatikan, wanita banyak bercakap apabila berkumpul dengan kawan2 yang satu kepala. Bila dah satu kepala tu, banyak la benda yang nak dicakapkan. Biasanya begitu la... 


tp kan sebenarnye..
bukan kaum hawa je y suka ckp...
suma org yg ada mulut and suara mst bercakap....
mungkin mereka yg tertentu tidak tahu masa dan waktu yg sesuai untuk bercakap....
lumrah manusia mmg suka berkongsi cerita... dan berita.....ape lagi mula laa bercakap kan?

sy bukan lah baik sangat....
dan sy jugak cakap banyak...sgt bnyk ckp
tapi kita bercakap perkara yg terkini.....
yg baik jadi ikutan....
yg tak baik jadi sempadan....



betul x?


p/s: nie naseb baek taip...kalau ckp nie,mesti xabes lagi... :)

 

i'm 22 oredi..~ phewwwitttttttttttt.. :)


Salam
Hurm dah lme xupdate blog nie…
Huhuh..sgt2 bz  sem nie..
Mcm2 bende nk kne settlekan..
FYP , thesis, lessen keta, kursus kawen..
Hurm…seb baek nie dah last sem..
Tu yg wat bsemangat sket..
Xlame dah nk grad…
Pastu kne usaha cari kerja la plak..
Haiii..dah besar dah rupenye aku..
Dah nk keje dah rupenye..adehhh
Tp ape2 hal pon kne struggle abes laa sem nie..
Cam berat sket laa ..
Chaiyok2! Cik Nadiah mesti berfikiran +ve


Haa…
Semalam tanggal 2 febuari genap usia cik Nadiah 22 tahun…
Hihi…cam klaka je bile sebut 22.. rasa tua laa pulak..
Hurm still teringat mase skolah rendah dulu bile tgk akak2 kai kain biru skolah mngah tuh..mesti dlm hati ckp “eh2, akak2 nie da besar..skolah mngah” camkagum jer…
Pastu bile diri sendiri kat tempat tuh…rasa cam biasa plak..
Hurm..pastuh tgk akak2 u plak…wahhh..gile matured lah duk u..
Hurm…skrg dah alami mende same, tp rasa gitu jugak…
Nak kate xmatured,xkan laa kan?
Huhuhuhu

Smalam call abah (maxis ksik call free kan? Tenkiu maxissssssss…wheee~)
Satu family wish “HAPPY BDAY ALONGGGG”
Pastu boleh abah ckp.. “laaaaa dah 22 dah ank dara aku!” hahahahha..
Klaka2..abah kata kjap ja dah besar..xsngka..
Hurm…jadi azam daku pada usia 22 nie,nk kurgkan sket perangai kanak2 nie..
InsyaALLAH..tp xlaa tetibe jadi siyes kan..xenjoy laa hidup.. :)

Ape2 pon thnks for those yg wish xkire laa tru sms ke email ke, fb ke, yg wish face to face pon ade..thnks sgt.. saye sgt happy smalm..
Thnks again..

Dan ini adelah untuk my darl fiancé.. haaaa..paragraph nie khas tuk kamu..
Hihiks..thnks ekh, kamu wat hari2 saye ceria..saye nak mintak maaf klu sepanjang relationshp kita nie ade attitude saya yg kamu kurg suke..maklumlah.. kurg matured lagi kan?? Kikikik..pastuh saye rasa sgt terharu bile kad yang kamu hantar kat cmpus nie btol2 sampai smalam (2/2/2010).. mmg menangis jugak laa..(kamu tahu kan saye sensitive orgnye)huhu..pastu lagi sedih bile ade org kopak envelope tuh amek setem…
Adehh..mentang2 laa setem UK kan?adoiii…kejam sungguh la sape yg amek tuh…mmg nk kena! Btw,Terima kaseh chenta..14324723~

ini adelah gambar2 semasa di"prank" oleh rakan2 sendiri pada 24/01/2010 ..mulenye sume bincang nak prank aen sebb bday die dah dekat (30/1/2010) dan cik nadiah adelah slh sorg yg terlibat dalam prank tuh..siyap bncang pasal telor busuk laa,nak picnic laa bagai...alih2 dorg kenekan daku juga..bday daku waktu tuh lagi seminggu kot...in advance laa kunun...chettt~
neway thnks to nad,syira,zati,zanna,jatt,hazwan,apih,suzi,mamu,yani and nordin yg berusaha memeriahkan majlis.....ade lagi ke xsebut?? tu jelaa kot yang ingat.. waa syg korg~ sgt2..

saye mmg happy~