Monday, September 28, 2009

Aku Rasa Buang Masa..


bengang!!!

Assalamualaikum..
wahh! mesti korg tertny2 apsal tajuk entriku ini
mcm lirik lagu AKIM AF7 kan3?!
actualynyer mmg tgh nyanyi lagu nie sbb dier berkaitan dgn situasiku sekarang..
arrrghh!! agak tensen ngn wireless a.k.a hotspot ini..
nganganga~

ya Rabbana,,
sakitnye ati nak YM ngn encik Emi xleh..
tau x daku rindu beliau..

_cIk nAdiAHrINdu EnCikzUlhilmI_

p/s : nape cepat sght beliau nak blk???!! kenapa?! why?why?! MySpace

Saturday, September 26, 2009

keperluan, kehendak atau kedua-duanya??~


KEPERLUAN
KEPERLUAN NIE DGN ERTI KATA LAIN ADALAH BARANG2 YANG SGT DIPERLUKAN KETIKA INI UNTUK MENERUSKAN HIDUP SEBAGAI SEORANG MANUSIA YANG BERGELAR STUDENT.. HURM,,
SSH JUGAK KALAU XDER..KLU ADA PUN KURANG..CAMNER NIE??


haa..nie satu keperluan sumer org.. walaupun duit bkn segala-galanya, tapi segala-galanya memerlukan duit.. xbnyk pun xper..janji ader ..kot2 laa terdesak kan.. kikiki :)

 

haa..yang nie adalah kerana daku dah bosan pkai baju kurung lame gi kelas..
kikiki..nnti laa nak bli kaen bnyk2 nak wat baju kurung penuh sealmari..
baru beshh~



haa..dah ader baju kurung gi kuliah mesti arr nk kne ader kasut..pkai kasut same pon borink jugak kan??
haa sbb tu laa kne ader duit bleh laa nak bli kasut gini..btol x? sape stuju angkat kening!!
hahahaha :)


nie pon satu keperluan..mesti korg ckp wanjan mata duitan...dari td asik2 duit jah..
jgn silap..sebenornye syiling yng diperlukan  adalah untuk masuk washing mechine dikala
wanjan malas atau xlrt nak basuh baju..kekeke~
lagi satu ianya jgk penting untuk isik air RO water..bagus untk kesihatan!
ngee:)

 
haa..xleh xder nie..klu , xhidup.. nak tepon mak ayah lagi..nak tepon+ mesej2 tunang lagi..
call jemaah lagi..hoishh..jgn wat maen..at least ader spare kan??



yang nie pulak amatlaa menjadi keperluan..wireless!!
ssh wo nak contact ngn tunang klu bendalah nie tingtong..hadoii..
long distance relationship mmg memerlukan kesabaran yang tinggi~
 
haa...penting giler nie..kang xpsal2 suamiku kne jadi drebar..
huhuhu..mcm ne nak bli keta klu lesen xder kan??

KEHENDAK YANG MELAMPAU
YANG NIE PON MENJADI MASALAH APABILA BNYK SGT NAFSU DLM DIRI..TAPI APA SALAHNYA BERANGAN KAN?! KOT2 MENJADI KENYATAAN.. MAKA MARILAH BERUSAHA GIGIH :)
CHAIYOK WANJAN


fuiyoh..nie mmg menjadi idaman..tp nak yang warne putih..nie pink sgt..sakit mata beta..
kikiki~
nie mgkin zaman2 keje nanti kite cube carik satu..skrg nie xperlu lagi...ckuplah lappy yang ader skrg..tenkiu abah!!


pergh!! siyaplaa klu dapat..penuh gambor ajer..kakaka~
org guna ko pon nak gune wanjan..teruk3.. padahal ko tak tau gune pon..merangkak2..
hahaha~ dah nme pon desire kan?? harus laa letak yang mahal2..
peace!!


nie pon menjadi kehendak daku satu ketika dulu..
tapi skrg mgkin xperlu lagi..mgkin mase hadapan..braodband!
tp broadband mesti arr mntop..klu stakat yg mnyakitkan hati..baek lupekan saja!
wahhh~

KEPERLUAN DAN KEHENDAK (tamak tol!) DI MASA HADAPAN~
YANG NIE PLAK HARUSLAH ADA PADA MASA YANG AKAN DATANG..PLANNING ITU PENTING!! STUJU X?! HURM..MESTI TERTUNAI!! XBOLEH TIDAK!!

 
 fuiyoh...nie priority woo~ ape2 hal kne grad dlu..wit flying colors InsyaALLAH..
AMEEN..doakan ye?! tahun depan  insyaALLAH..
whee~



hoishh...yang nie wajib...nak bina hidup maser dpn kne ader fulus.. kedepan2 nnti mesti sume bende mahal..marilah saving dari skrg..haa..mesti korg pelik nape duit ne adelah duit pound UK??
keke~ wanjan seorang yg berpikiran jauh..selain nk gi UK, nnti bile convert jd Ringgit Mesia,
masti jadi lg bnyk kan??!! 
waaa~ pakcik kayo!!

 
 haa.. nak kawen..whee~ walimatul urus.
sape xnak weyh?! idaman setiap wanita niey.. saat2 diijabkabulkan~



aishh...yang nie penting...yelaa.. kang dah ader gak yang kne jalan kaki kan?!

whee...umah idaman..
harus ade untuk perlindungan dan menjadi investment dihari tua...ewah..
bestnyer ader umah dan tggal degan family tersayang( bile dah kawen laa)..
xkesah cmne pon..janji selesa dan bahagia~



whee~
anak itu anugerah ALLAH kan?
hurm sape xske bile ader anak yang soleh solehah?? comel lak tuh..
xkesah laki ke pompuan janji sehat sejahtera~

ameen~


 


NO ENTRY!! aku xbagi kau dtg!!



pergi!!


pergi!!

jangan datang sini!!

dah berapa kali aku cakap jgn datang sini! apsal yang ko degil sgat nie??!
ssh sgt ke nak phm bahasa melayu..aku ckp omputeh pon ko xphm jugak..kang ade gak yang kne bhsa mndarin nie kang..aku plak yang xtau cmner nak ckp...hadoiishhh...
payah arr ckp ngn ko yg xgheti2 nie.. jgn sampai aku marah!!

smalam ko datang!


hari nie awal2 lagi ko dah dtg!


ko x boring ke weyh??!!

cube laa ko kcau org laen..xsnang hidup aku ko slalu dtg kat aku..
klu ko dtg kejap2 mlepak xpe..ko dtg bermastautin kat sini...aku pon ader gk keje laen nak wat dari melayan ko..hoishh..ckp bnyk ngn ko pon xgune..baek aku tido..
aku tau klu aku tido..
mesti ko blah..

kan3?!!

so..aku nak gi tido dgn amannyee~
dgn harapan bile aku bkk mate ko xder lagi mnyemak dlm hidup aku~

dah..aku nak tido..

ZZzZZzzzzZZZ~

p/s : "ko" dalam entri ini xder kne mngena dgn sesapa.. "ko" itu adalah perasaan mengantuk ku...
author : nape lately nie daku slalu ngntuk haa??!!

airmata NADIAH~




SaYa 

wINd

saMa 

dIA

eNufF sAId..

fuLLsTOP !!

 p/s : seminggu jer lagi :(

Friday, September 25, 2009

Anugerah Aidilfitri~

lebaran~
haa..mesti korg pon bnyk citer gak kan maser raya

rituh.hmm.. walaupun baru syawal ke 6,
daku sudah pon berada di USM ter-chenta~
USM dihatiku laa katekan..hmm~
MySpace

mari gebang2 cite psal rayer tahun nie..
as usual laa kueh raye tunjuk jer sume..
wat 2 jenis jah..tu pon sket jah..keke~
semangat sgguh nak bagi tunang rase gak kueh raye tuh..
kekeke~
(bie, sedap x??) hahahaha~

1 syawal yang dinanti telah tiba..
kami mnymbut kedatangannya dengan bangun bapak awl
dan ke masjid tuk solat raya..
selesai bermaafan..tunang saye dtg umah..yeahhh~
sonok kemaen saye..next,
hmm.. dengan pakaian sedondon boria taman ala2 grup marhaban
kami pergi beraya kat umah sedara mara terdekat
tuk mgumpul duet raye (part best niey)
huhu..gi umah pakngah,umah tok abah pastuh trus blk sik..
agak bnyk harta yang telah terkumpul ( wheee!)
ntah camne,terasa cam nak demam..adoi..jamm!!
uhuk2!



 


syawal di hari ke-2
demam menjadi2..alamak.. kurang laa harta terkumpul rini..
xpe2.. windunyer kat dia~

hari raya ke-3~
suaraku yang merdu lagi serak basah ini hilang terus..
waaaa
MySpace

hari ke-4 sudaaa~
pulang ke Perlis dan sambung mengumpul harta tahunan..
masyukk laa jugak.. tenkiuuu paksuuu~


wehuuuu!!!

hari ke-5 raya~
hari balas dendam.. ritu dmm xlalu nak mkn..
ape lagi carik laksa..tapi hampeh.
rumah yang kami pegi sume jamu bende same
"biase je" (bak kate fauziah nawi dlm iklan ribena)

6 syawal~
prudential day..  hari yang best..
pulang ke penang dgn dia..whee~
hmm.. tp dia dah nak pulang~
windu laa saye pasnie
hai laa nasib..

p/s : seronok thp dewa, even umur dah 21,still dpt duet rayer...whee~MySpace

Monday, September 14, 2009

hari yang meletihkan~

hari ini dah 24 Ramadhan umat islam berpuase~
dan cik nadiah disini rasa xsdp badan..
adoii..lepas bkk puase kat bilik zanna smalam..kaki 
cik nadiah rasa lemah...shaking~
entah knape?? tetibe jer..pastu blk arr bilik..
selesai solat maghrib bdn rasa sejuk..sejuknye tuhan jer yg tahu..
kipas pon da tutup tp still sejuk.. pastu cik nadiah ne tdo la..pkai segala mcm 
dah nk cover sejuk, sweater siyap 2 helai..socks lagi..
adoiii... mase nie laa tingat kat umah~
hurm..pastu kul sepuluh kne gi tekun wat discussion SHE
trus blk bilik,solat dan trus tido~
huhu..dasat laa jugak tido pkai sweater 2 helai, socks 2 lapis,selimut
dan comforter..
seb baek ader en zulhilmi..leh cik nadiah ngadu2..
kul 12.30 mlm tetibe zanna dtg anta panadol soluble..
(thnxs zanna,anda sorg kwn yg baek..)
tp dah xlrt sgt,trus tdo..
kul 1.20 tjage sbb rase sejuk melampau..
baru laa gi minum panadol soluble tuh..
adoii..

5.31 pagi :
tunang saye call kejut sahur..
thanks abie..
haa..badan dan rasa selesa tp kepala plak pening2..
nak mkn ubat puasa laa plak..
xpe dugaan Ramadhan~
terima dengan hati yang ikhlas..
ALLAH XKAN MENGUJI HAMBANYA JIKA DIA XMMPU MENERIMANYA..
p/s: demam rindu kott MySpace

wife VS husband :)

 
the husband
                          the wife                             






good evening dear. I’m now logged on.
have u got the grocery?
bad command or filename
but I told u in the morning dear!
erroneous syntax. Abort?
what about my new TV?
variable not found
at least give me you credit card. I want to do some shopping
SharingViolation. Access denied
Do u love me or do u only love computers or u just being funny?
too many parameters
it was a great mistake that I married to an idiot like u!
data typed mismatch
u’re a useless nuts
by default
what about your salary?
file in use. Try after some time
who was in your car this morning?
system is unstable. Press CTRL  ALT  DEL to reboot.
what is the relationship between u and ur secretary?
only user in my WRITE group
what is my value in our family?
unknown virus
I will leave u forever
close all the programs & log out for another user
it is worthless talking to u
shut down
I’m now going
it’s now safe to turn off your computer  
 p/s : that's what will happen if ur husband is too obsess with his computer.. dun think it's funnyMySpace

Sunday, September 13, 2009

10 rAhSia BeSar YaNg orAng xTahu mASA keciK2 dolu~


Assalamualaikum..
haa ne name dier xder keje nak wat+boring
thp dewa dapur..
ngeh..layan jelaa ekh??
ne nak share 10 rahsia (baekkk punyerr!) psal cik nadiah ne
mase beliau kecik2 dolu~
haa..xclusive abes ne..
tadaa MySpace
1. Degil tanak kuar- kahkahkah..maser nak lahir dulu abah cite
degil tol nak kuar..due bulan 1 kuar bln 2~
agaknye sonok kot kat dlm tuh..
2. Mak+abah sedih- haa..kuar jer kne sakit kuning.. 
dah kne duk bwh lampu purple tuh~
agaknye sbb tu saye suke sgt warna purple..
ye arr bkk2 mate nmpak wrna purple dulu.. haish..
3. Iman- haa.. bkk kecik2 dah beriman yerr.. tu actually nme asl.. mak nk letak nme Iman
tp abah bknn sgt nme Nadiah dari zaman sblom die kawen lagi~
duhh..abah dah pikir nak letak nme sblom beliau kawen lagi..bleh thn abah..
kikiki~
4. Hampir hilang upaya- sedihnyerr..abah citerdulu kecik2 slalu sakit.. 
kronik!! doktor ckp kbrangkalian hilang upaya tu tinggi..
Alhamdulillah..tgk skrg sehat walafiat lagi bahagia!
whee~
5. kesan injection- haa..nie yang xbpe nak phm..
saya ader satu kesan kne inject kat dahi seblah kanan..
smpai skrg ade lagi..sbb ape?? saye pon xpasti..
6.xbnyk songeh-abah kate senang jage!!
bertindak mengikut arahan..hrmat org tua..plg bagus 
klu sakit ke dmm ke, diam ajer..
(bagus ke camtu??) adoii~
7.Penakot- haa..bkn takot gelap atau takut hantu ye kwn2..
saye nie dulu ckup takot ngn abah saye sendri..mne xnye garang giler.. 
nak dijadikan cerita saye ne dah boleh 
membaca seawal usia 4 tahun setengah..dasat x?!! kikiki
sbb ape, kne marah hari2 ngn abah klu xpndai membaca..ape lagi
abes sume headline newspaper saye bce..walaupon saye sendri xphm ape yng dier tulis
(bgus gak abah wat camtu kan??)
8.jahitan- bkn pandai menjahit atau suka menjahit..tapi mndapt 
jahitan di kaki kiri..nakal ko ne wanjan!!~
yelaa kecik lagi mase tu, abah kate umor 3 taon waktu tu..
ader cawan kaca atas kabinet umah.. saye jolok cawan tu gne penyapu..
ewah..pandai jugak aku rupenyerr??! smart kid tuh.. wat sendrik jerr..
dah tu ape lagi..waaaaaaaaaaa MySpace
9.macam jantan-kikiki..seronok plak bile ingat2 blk..
kakaka..mne xnyer..maser tu duk kat perumahn kilang gula..kwn2 sume laa
laki (bkn salah saye ekh??)..nk kawan ngn sape lagi kn klu pk logik?!
kikiki..men aci ligan (kejar2),men rounders,men rolerskate,
men buayan laju2 pastu lompat, bola sepak. haa..reban ayam sape 
daku xpnh masuk??..kikiki..amek ko!~
masak2!!? sowee laa beb!! lps pindah bru laa ader kwn pompuan~
10.makeup- wah makeup2 ekh? jgn slh phm bkk saye suke makeup,
tp saye guna makeup mak saya.. wat ape??
haa nie nak cita.. klu saye xpuas ati ngn sape2,saye conteng dinding
bilik ngn lipstik mak (sowee mak!)
wat grafitti tuh~pastu kne marah ngn abah MySpace
haa tu laa sedikit senbyak..bile ingt blk terguleng2 gelak..tahniah.. kepada mak ngn abah..along mintak maaf ye..hurmmm..along janji jd anak yang baek pasne MySpace~
p/s : jgn citer kat org yerr~ *wink2*

peristiwa Ramadhan + anugerah khas :( ~

Assalamualaikum,,
hari ini adalah hari ke-23 umat islam seluruh dunia berpuasa,, cuma tinggal seminggu jer lagi nak raye.. hurm.. best laa jugak,,sedeh pon sedeh jugak... masa yang tinggal pon makin suntuk :(
bercerita tentang ramadhan nie,,saya teringt stu cerita pelik yang dialami sendiri pada Ramadhan tahun lepas.

ceritanya begini..
jeng3.. masih segar dlm ingtn,,Pada Ramadhan hari yang ke-2 tahun lps,, saya telah ke stesen KTM (ketaapi tanah melayu) Butterworth (Penang laa kan?) kerana ingin ke KL untuk menghantar tunang saya ke KLIA,, masa nie tunang dah pon berangkat dari stesen Arau ,, saya tggu dia disini (butterworth) untuk gi sama2 ke KL Sentral,,sebelum tu saya telah membeli 2 set snack plate KFC di perangin mall telebey dahulu.. nak dijadikan cerita,, setelah sampai di stesen tu,, saya nak ke surau untuk solat asa,,.masa tu dah pkul 6.20 ptg,, setbanya disitu saya terlihat seorang makcik berpakaian baju kurung yg lusuh duduk dihdpn surau tersebut,, saya memberi senyumn kepadanya,,dia pon  membalas senyuman saya,, saya pon masuk ke surau untuk mnunaikan solat asar,,

setelah selesai saya keluar untuk mencari pot tuk bbka puasa,, sedang memakai kasut,tetibe makcik td menegur saya "anak sembahyang ke td?".. "ye makcik..makcik tunggu sapa?" saya tny beliau kembali,,
tetiba wjh mkcik td berubah,, air matanya kelihatan bertakung,, ALAMAK!! salah saya ke??
saya pon pergi dan duduk disebelah mkcik tu (chewah!!) kononnya nak tny laa kot2 dia ader masalah,,

"makcik ne dtg dari jauh,, dari td makcik tggu ank makcik tp xsampai2"katanya dengan nada yang sedih,, "makcik xtelefon ke ank makcik? dia duk kat mana",," makcik xtaw no tepon dia,lagipon alamat rumah dia pon makcik xtau",, ya Allah.. mcm mna nak tolong ne,,sedeh saya tgk keadaan dia,, sedih saya dibuatnya..
saya belek henfon saya,,masa tu dah pukul 6.55 ptg,,dah nk dekat wktu berbuka,,

tetiba saya terlihat matanya sekali sekala memandang plstik KFC yang saya bawa td,, saya dapat merasa yang dia lapar (adoi..makin sedeh lak cite ne) saya tny dia nnti dia bbka dgn ape? "xtau laa nak,makcik cuma ada pisang 2 bijik dgn air mineral"katanyanya sambil menunjukkan saya 2 bjik pisang yang ada ditangannya,, xsemena2, air mata saya mula bertakung..sedeh mmg sedeh,,xptt anak dia buat mcm tu,, terdetik dhati sya nak tolong dia,, saya pon pikir jap dlm purse cuma ada sepuluh ringgit,, saya pon hulurkanlah mkcik tu sekotak KFC tetapi dia menolak dgn alasan dia xpndai mkn,sbb tu mknn org muda.. betul jugak tuh!! adoii..cmne xterpikir lak??camne nak tolong ne??MySpace

                            





sekadar gambar hiasan

saya rasa makin hiba kerana xdpt tlg makcik ne? saya pikir berdosa klu saya bbka sedap2 tp dia cuma mkn pisang dan air mineral,,airmata saya jatuh.. lalu saya beri dia sekeping duit sepuluh ringgit yg saya ada tu,,
dia pandang saya dgn penuh rasa syukur,, "terima kasih nak,tuhan je dpt balas budi baek nak,,makcik beruntung klu ank mkcik sebaek anak ne" lalu beliau mengangkt tgn seperti membaca doa,, dia berdoa supaya Allah selamatkan saya dan memurahkan rezeki saya..AMEEN!!

azan pon berkumandang,saya pon pergi ke satu kerusi untuk bkk puasa,,saya bkk puasa dgn hati yang hiba mngenangkan peristiwa td,, sedang asyik mkn KFC tu, saya pon menoleh keblakang nutuk tgk mkcik td..alangkah terkejutnya saya dia telah hilang,,puas saya cari tp xjumpa..betul!! tetiba saya rasa seram sejuk,, terlintas dihati saya Allah ingin menguji ketulusan hati saya,,mgkinkah itu malaikat yang menyerupai manusia?? adoii..buntu saya,, saya memikirkan peristiwa itu sampailah ke waktu isyak,,

nk djadikan cerita,on the way nk gi surau nk solat isyak, saya ternmpaklah mkcik td..rupe2nya, dia menjalankan operasinya dengan dialog yg sama,, 2 bijik pisang yang sama masih ada ditangannya,, Saya juga nmpak lelaki itu (mangsa laen!) mghulurkan dia not RM5,, GERAMMMMM!!! sanggup dia menipu dibulan puasa nie??? adoiii...

saya pendekkan cerita,ketika itu jam sudah pukul 9.30 mlm,,train pon dah nk sampai,,makcik tu maseh mnjalankan operasinya bebekalkan 2 bijik pisang sebagai modal,,saya naek tren dan makcik tu maseh lagi menjlankan operasinya lagi,, hishhh,, xtau nk ckp ape,, semoga makcik insaf,,

hebat kan mkacik ne kawan2??
dia menjalankan operasi ini cuma berbekalkan :
1. 2 bijik pisang
2. airmata
3. dialog yang baekk punya

p/s-berapa keuntungnnya mlm tu?? haa..pikir laa sendiri..
dengan ini saya isytiharkah beliau adalah SEORANG PELAKON WANITA TERBAEK!!







sekadar gambar hiasan

author :daku terkena! MySpace

Saturday, September 12, 2009

kecewakah dia??

Assalamualaikum,,
bicara tentang kecewa,,
Satu perkara yang seboleh-bolehnya ingin dielakkan oleh kita,, tapi mahu xmahu,kita pasti akan mengalaminya,,
saya tahu ramai yg pernah kecewa,, begitu juga dia,, dia yang saya sayang,,

hari ini saya telah mengecewakan seseorang,, saya xsengaja,,saya xpenah terniat nk buat mcm tu,, apa yang saya tahu cuma mintak minta maaf ats salah saya,,walaupun beribu2 kali saya ucpkan kata maaf,,saya xkan pernah tahu mcm mana perasaannya ketika ini,, saya juga xkan pernah tahu betapa sakitnya apabila dikecewakan,,


airmata menitis ketika mengenangkan peristiwa hari ini,,
mulia sungguh hatinya,,
dia memaafkan saya,,

bersungguh benar rasa bersalah saya,,
sekali lagi saya memohon maaf,,
andai ada hati yang terluka,,



p/s :terima kasih untuk segalanya.. 14324 :)













Officially Engaged~ Alhamdulillah..

Assalamualaikum..
huhu..well, kirenye nie jadi my first entry laa kan cuz my old blog dah ditutup ekoran perkara2 yang xdpt dielakkan..huhu..nak dijadikan cerita ..plan tuk bertunang nie actually dirancang semasa Chinese New Year lagi.. tapi tarikh sahaja yang maseh blom ditetapkan.. tup2, harinya telah tibe iaitu pada 18 Julai 2009 (Sabtu) selepas Zohor..

rentetan peristiwa di hari kejadian :
16 hh Julai , jam 9,malam berinai diadakan..yang kelakarnye..majlis ini dihadiri oleh angkatan2 jemaah (JM) sahaja...well tu baru dikatakan BFF!! Yelaa..blom cuti lagi waktu tu kan.. dan pada mlm itu juga, ahli2 jemaah nie wat gila nak gi tgk midnite muvie kat QB..Harry Potter and The Half Blood Prince~

                                                                                mr.potter~

agak klaka jugak sbb gi tgk muvie dgn tangan berinai siyap (agak2 laa wanjan).. haha~ tapi yang beshnye 10 minit yang last tuh leh tetido~ pastu menyesal sebab xtgk cmner si Albus Dumbledore meninggal dunia (ayat kne sopan)..adoiii.. xpe2 yang penting inai kne cantek..kikikiki~

                                                                         nie laa dier..

 Bersama jemaah2 yang menggamatkan suasana.. 
17 hb Julai, jam 12.35.. saya menunggu bakal tunang tiba untuk pulang ke Perlis bersama2. lunch skali kat Yasmin Nasi Beriani, makan banyak xhengattt..risau gak takot baju xmuat..boleh xgitu?? huhu.. siap naek ferry lagi.. feeling2 angin gituu.. chewah.. on the way balik, mama call suh bli bunga daisy kat sg.Petani..singgah mkncndol pulut plak..pastu amek cake kat kangar..sampai umah dkt2 magrib laa jugak..
jeng3.. dengan baju kurung itulah jugak saye tolong kemas umah tuk persiapan akhir,,
adoihh..tu blom kenduri kawen lagi tuh...

bangun subuh dan tolong mama lap pinggan magkuk lak pastu.. kul 9.30 pagi ikut makcik ros ( bestfren mama) gi wat facial kat spa dier...huhu..
dalam kul 10 lebih kot, dapat call yang rombongan jemaah dari penang telah tiba di Perlis..agak laju ye nad bwk keta (tahniah nad!!)

"makeup2!! mana anak dara??" jerit makcik ros.. "anak dara dok pesah hantaran!!!" jwb mama... agak riuh rendah aa jugak.. "cepat kaklong dah kul satuuuu!!" kikikiki

dipendekkan cerita,dalam kul 2.15 petang, rombongan pon tiba dengan 9 dulang hantaran berbalas 11 hantaran dari pihak perempuan.. ALHAMDULILLAH semuanya berjalan lancar..

terima kasih kepada sume yag menjayakan majlis yang amat bermakna ini..
dan kini, daku sudah bergelar tunangan orang..

yehuuuuuuu ;)