Thursday, June 23, 2011

semalam ada dua perompak! oh

umaang aihhh. penat sakan sampai lupa nak bagi salam. SALAM ALAIK semua. dek kerana aku taksub dan berfikiran agak hiperbola pagi ini aku menaip dengan berhati takut-takut encik jiwa bangun. kesian beliau. semalam aku dan encik jiwa berjalan-jalan menyusuri gelap malam. mengusung sebuah beg yang maha berat. entah apa isinya, biar kami berdua saja yang tahu. chet, poyo ko wanjan!

haha.senang citer kitorang mahu membasoh baju stok 3 minggu.kakakaka.ok stop! jangan bahan dulu ok! aku bukan malas tetapi kedai dobi yang paling dekat dengan tempat kediaman adelah berjarak 3 kilometer perjalanan kaki. tu baru kaki aku, kalau kaki lain aku tak tau menahu.

opss nnti.jangan bahan lagi!! mesti korang tny apsal tak basuh manual saje? suka saya ingatkan disini bahwa tiada tempat membasuh baju atau tempat menyidai baju disediakan disini. bukan aku taknak or malas basuh, malahan sifat keistrian aku meronta-ronta tiap -tiap hari nak basuh baju-baju tersebut. apakan daya niat suciku terhalang <---- lalalalala =)

berbekalkan lundrete debit card (perghh..bayar online tuh) kami tanpa segan silunye menggunakan 3 mesin basuh dan 2 bijik dryer. nak tunjuk kat customer lain yang kitorang kaya. kaya baju busuk sebenarnye. takyah nak bangge sangat wanjan!huhuhu.dah mesin-mesin tersebut mengambil masa 72min tiap satu untuk berputar. perghh! berjalanlah kaki semula ke tempat kediaman. agak2 kurus tak aku malam nih?

dan, sifat kegedikan aku mula teserlah apabila aku meminta encik jiwa membelikan aku setin cuma ayaq pepsi atau coke. sesekali ku rasa teringinnnn melewati hatimu yang dinginnnnn! nyanyi pulok! dan kesemua mesin gedegang telah membuat mogokan beramai2 ,semua out of service. deng!

demi ishtri tercinta dan yang cantik jelita itu, encik jiwa meneruskan perjalanan mencari mesin gedegang seterusnya untuk mencoba nasib.deng again! kali ini encik jiwa dirompak! ahhh tidak, sudahlah dahaga, berjalan jauh, coke xdapat, duit pula dirompak. mesin gedegang yang tidak berperikemesinan itu telah merompak harta suamiku sebanyak 1 pound! memanglaa 1 pound jer. tapi aku mule mengire-ngire dan convert ke ringgit Malaysia.

British Pound (GBP)
GBP£ 1£ 5£ 10£ 50£ 100£ 250£ 500
MYRRM 4.86RM 24.31RM 48.63RM 243.15RM 486.29RM 1215.74RM 2431.47

( bukti kukuh nih! muka baik suci takkan tipu pulak)

** oh. mesin itu merompak RM 4.86 dari kami. kalau kat Malaysia, mesti sudah kucarutkan mesin itu. ishh!
nate mung!!

** dan jika situasi ini berlaku di indonesia pula, sudah pasti aku pengsan kerana lebih kurang Rp 13789.37 ku dirampok begitu sahaja. tripple deng!

British Pound (GBP)
GBP£ 1£ 5£ 10£ 50£ 100£ 250£ 500
IDRRp 13789.37Rp 68946.86Rp 137893.72Rp 689468.62Rp 1378937.24Rp 3447343.11Rp 6894686.22



















notakaki - walaupon begitu, encik jiwa telah membuktikan sayangnye kepada ishtrinya yang jelita itu dengan mencari bukan satu malah 2 botol coke! thnks dear. u are  sweeter than i thought! kamu sudaa merompak hati saye. rompaklah daku banyak-banyak , i suke!sumber  daripada encik yahoo! finance .




































































































7 comments:

  1. alo comelnye.... *teros rase nak kawen sekarang* haha.. semoga bahagia kak!!!!! imy!

    ReplyDelete
  2. wanjan, best laa cite hang!
    *tepuk2*

    ReplyDelete
  3. ingatkan perompak ape tadi.hishhh.
    tapi korang laki bini comel laa..
    i terharu sangat

    ReplyDelete
  4. lorghh ingatkan kena rompak betul2.. baru nak tanya khabar.. hehe takpe.. pengalaman tu.

    P/s: bahagia ek sekarang. tumpang happy gak ni :)

    ReplyDelete
  5. melin- melin mane ni ehh??huhuh..tenkiu2..tepok same2 meh

    ReplyDelete
  6. anonymous- kitorang xcomel pon..huhuhu..ok2 ..i ngku laa i comel..huhuhu

    ReplyDelete
  7. fitri- ohoo..mmg kene rompak pon !! betol2 nie..tapi mesin and en jiwa laa yg jd perompak tuh..huhuhu.. alhamdulillah.. doakan kami terus kekal bhagia ya =)

    ReplyDelete

comment anda amat dihargai.tq